Модель випускника НВК

В НВК розроблено та діє модель випускника школи.

МОДЕЛЬ ВИПУСКНИКА  Новомихайлівського навчально-виховного комплексу

 

Готовність до безупинної освіти

1. Наявність уявлень про систему безупинної освіти, освітніх послугах закладів області, України, зарубіжжя.

2. Готовність вибирати сферу освітньої діяльності у відповідності зі своїми здібностями і можливостями.

3. Уміння використовувати теоретичні знання на практиці, у конкретних життєвих ситуаціях.

4. Уміння самостійно ставити перед собою освітні задачі, планувати їхнє рішення, оцінювати результати.

5. Готовність до самоосвіти, використанню довідкової літератури, інших інформаційних джерел.

 Професійно – трудова компетентність

1. Чіткість уявлень про світ сучасних професій, про свої можливості в оволодінні різними видами професійної діяльності.

2. Правова грамотність з питань праці, професійної діяльності.

3. Інформованість про загальну ситуацію на ринку праці, тенденціях трудової зайнятості, труднощах професійної адаптації спочатку трудової діяльності.

4. Володіння навичками практичної професійної діяльності

5. Володіння комп’ютером, уміння самостійно користуватися інформаційними джерелами з питань професійного самовизначення.

Суспільно – правова компетентність

1. Знання основних положень Конституції України, чіткість уявлень про політичну структуру держави.

2. Володіння інформацією про основні політичні партії, що діють у країні, їхніх програмах, позиціях лідерів.

3. Знання законів, що регламентують участь громадян у суспільно – політичній діяльності, проведення й участі у виборах.

4. Уявлення про основні міжнародні громадські організації, напрямки їхньої діяльності, способах звертання приватних осіб у ці організації.

5. Досвід суспільної, організаторської діяльності через участь у роботі виборних органів учнівського самоврядування.

Сімейно – побутова компетентність

1. Чіткість уявлень про сутність родини, функціях батьків ( соціальні функції сім’ї, фізіолого – гігієнічних основах сімейного життя, труднощах становлення сім’ї)

2. Знання етичних і правових аспектів сімейного життя

3. Контролювати свою поведінку і вчинки у взаєминах з навколишніми.

4. Володіння навичками самообслуговування, хазяйновито – побутової, економічної діяльності в сім’ї.

5. Активна участь у заходах класу і школи з проблем шлюбу і родини

Культурно – дозвілева  компетентність

1. Наявність уявлень про вільний час як способі розвитку особистості, про творчі і споживчі форми, раціональні способи реалізації дозвілля.

2. Інформованість про культурно – дозвілеві можливості навколишнього середовища

3. Володіння навичками ведення діалогу, установлювати контакти з іншими людьми з дотримання етичних норм спілкування

4. Раціональне використання дозвілля, наявність занять, що сприяють особистісному розвитку.

5. Наявність досвіду досягнень у різних видах художньо – естетичної, творчої діяльності.

Особистісно – етична зрілість

1. Гуманістична спрямованість системи особистісних цінностей і поведінки.

2. Усвідомленість ролі людини в перетворенні навколишнього середовища і діяльності по охороні природи.

3. Уміння оцінювати явища навколишньої дійсності, свою поведінку й інші люди з мораллю – гуманістичних позицій , почуття краси і міри.

4. Володіння способами самоствердження свого людської гідності, захисту себе культурними способами.

5. Наявність необхідної самодисципліни ( організованість, терпіння і терпимість), самоконтролю і самокритичності.

Психолого – фізіологічна компетентність

1. Наявність уявлень про свої психофізіологічні особливості.

2. Володіння способами захисту власного здоров’я ( від вірусних  і інфекційних захворювань, негативне відношення до шкідливих звичок).

3. Збереження і зміцнення здоров’я через заняття фізкультурою і спортом, правильне харчування, дотримання правил гігієни

4. Психологічна готовність керувати своїм емоційним станом і поведінкою в стресових конфліктних ситуаціях

5. Наявність досвіду особистих досягнень у спортивній діяльності,  корекції свого фізичного стану, зовнішнього вигляду.

 

На основі моделі випускника школи були розроблені моделі основних компетентностей :

МОДЕЛЬ КОМПЕТЕНТНОГО ВЧИТЕЛЯ

 

Особисті якості педагога

  1. Високий рівень соціальної відповідальності
  2. Прагнення до самоосвіти ( тісно пов’язане із зацікавленістю вчителя, натхненням до роботи, що у свою чергу підвищує емоційно – вольовий вплив педагога на учнів).
  3. Духовна культура, справжня інтелігентність.
  4. Гуманність, оптимізм, почуття гумору.
  5. Критичність і самокритичність.
  6. Креативність мислення.

Компетентності

  1. Інтелектуальна компетентність ( наукові знання).
  2. Психологічна компетентність.
  3. Управлінська компетентність ( базові вміння).
  4. Мотиваційна компетентність.
  5. Комунікативна компетентність.
  6. Проективна компетентність.
  7. Дидактична компетентність.
  8. Методична компетентність.

Професійність

  1. Знання предмета діяльності ( учитель повинен вільно і гнучко оперувати інформацією, бачити зв’язки у складній структурі доказів, уміти легко подавати учням знання і націлювати їх на оволодіння ними).
  2. Любов до дітей ( віра в потенційні можливості учнів).
  3. Розумна вимогливість ( дисциплінує учня).
  4. Педагогічний такт ( створення толерантних стосунків).
  5. Педагогічне передбачення ( уміння визначити можливі ускладнення).
  6. Інноваційність науково – педагогічного мислення.

Творчі якості

  1. Креативність ( здібність виробляти нові ідеї).
  2. Інтуїція ( виявлення суттєвості).
  3. Дивергентність ( здібність мати декілька підходів до вирішення однієї проблеми).
  4. Оригінальність ( наявність творчої уяви та підходу).
  5. Асоціативність ( вміння проводити аналогію).

 

КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ЛАНКИ

Інформаційна компетентність

  1. Уміти працювати з підручниками, словниками, пам’ятками.
  2. Уміти користуватися художньою літературою, енциклопедичною літературою, картами, таблицями, репродукціями.
  3. Уміти опрацьовувати інформацію на підставі аналізу, синтезу, порівняння.
  4. Уміти працювати з комп’ютером.

Соціальна компетентність

  1. Почуватися часткою колективу, жити з ним спільним життям.
  2. Вміти спілкуватися з друзями, шанобливо ставитися до дорослих.
  3. Уміти висловлювати власну точку зору, вислуховувати думку товариша.
  4. Виконувати правові, морально – етичні норми, громадські доручення.
  5. Уміти працювати в парах, малих групах за інтересами, рольових групах.
  6. Уміти розв’язувати тестові та різнорівневі завдання, проблемні ситуації.

Компетентність саморозвитку і самоосвіти

  1. Володіти загальнонавчальними уміннями як основою самоосвітньої діяльності.
  2. Уміти виконувати диференційовані , творчі завдання, брати участь в інтелектуальних, розвивальних, пізнавальних іграх.
  3. Володіти початковими навичками критичного мислення.
  4. Вміти доводити правильність судження, власної думки.
  5. Розвиненість пізнавальних, психічних процесів: мислення, пам’яті, уваги.

Компетентність творчої діяльності

  1. Вміти працювати під девізом: «Допоможи мені це зробити самому».
  2. Мати розвинуте логічне, образне мислення, бажання пізнати себе, самовизначитись, самореалізуватися.

Комунікативні компетентність

1. Володіти усним і писемним мовленням як засобом вільного спілкування та самовираження.

 

КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ СЕРЕДНЬОЇ ЛАНКИ

Полікультурна компетентність

  1. Оволодіння духовними і культурними цінностями свого та інших народів.
  2. Вміння толерантно ставитися до людей різних расових, культурних і соціальних груп.
  3. Вміння проявляти виділяти гуманістичні цінності особистості.
  4. Оволодіння мовами: українською, російською, іноземними на рівні навчальних програм.
  5. Додержання партнерських стосунків з людьми.

Соціальна компетентність

  1. Здатність до вибору ( вивчення курсів, факультативів, профілю подальшої освіти, навчального закладу тощо).
  2. Вміння співпрацювати з різними людьми, брати відповідальність за індивідуальну, групову діяльність, узгоджувати свої дії з діями членів колективу, визначати напрямки майбутньої діяльності.
  3. Володіти навичками етичної та правової поведінки, толерантністю і поваги до інших.
  4. Використання  самооцінки та взаємооцінки учнів.
  5. Оволодіння знаннями, навичками на рівні, не нижчому від Державного стандарту базової школи.

Інформаційна компетентність

  1. Вміння раціонально використовувати фактичний матеріал підручника як основного джерела інформації.
  2. Вміння аналізу, синтезу, порівняння інформації.
  3. Вміння використовувати нові інформаційні технології.
  4. Вміння формалізувати інформацію через складання схем, алгоритмів, малюнків.
  5. Вміння обирати потрібні додаткові джерела інформації, використовувати додаткову літературу.
  6. Критичне ставлення до повідомлень засобів масової інформації.
  7. Володіння загальною інформаційною культурою.

Комунікативна компетентність

  1. Вміння висловлювати свою точку зору.
  2. Вміння вести навчальний діалог.
  3. Вміння використовувати усні і письмові рецензії на відповідь, доповнення і зауваження до неї.
  4. Вміння ставити перед собою цілі власної діяльності і робити висновки за результатами.
  5. Володіння культурою мовлення через дотримання норм сучасної літературної мови.
  6. Вміння слухати і чути з метою запобігання помилок у чужому і власному мовленні.
  7. Вміння поважати одне одного.
  8. Емоційна врівноваженість.

Компетентність  саморозвитку і самоосвіти

  1. Осмислення потреби в саморозвитку.
  2. Готовність до постійного навчання.
  3. Оволодіння прийомами і формами самоосвітньої діяльності.
  4. Свідоме застосування знань, умінь і навичок в умовах швидких змін для здійснення самоаналізу і самоконтролю.
  5. Оволодіння технологіями критичного мислення.
  6. Розв’язання проблемних завдань і ситуацій.
  7. Використання інтенсивних завдань, які передбачають пояснення учнями певних питань.
  8. Оволодіти здатностями самокритики і самоорганізації.

Компетентність продуктивної творчої діяльності

  1. Створення проблемних ситуацій на основі сучасного життя.
  2. Вміння самостійно складати задачі, тести, вірші, експерименти, вести дослідження, творчі роботи, звіти і захищати їх.
  3. Вміння розв’язувати проблеми в індивідуальній діяльності та групі.
  4. Розвиток уяви, мислення і пам’яті.
  5. Використання своїх особливих творчих здібностей ( в музиці, живопису, літературі тощо) в нестандартних ситуаціях.
  6. Вміння вибирати творчі завдання.
  7. Вміння нетрадиційно  підходити до розв’язання задач.

 

 

КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИПУСКНИКА ШКОЛИ

 

 

Соціальна компетентність

  1. Свідоме ставлення учнів до власного здоровя
  2. Сформована власна позиція , орієнтація на успіх , позитивне ставлення до себе, інших людей і життєвих перспектив.
  3. Свідоме професійне самовизначення.
  4. Свідоме ставлення до природи, її багатств.
  5. Наявність патріотичних почуттів
  6. Здатність усвідомлювати свої права, обов’язки

Комунікативна компетентність

  1. Уміння спілкуватися усно, письмово рідною та іноземними мовами
  2. Володіння комунікативними навичками:

а) вміння вести дискусію

б) поставити запитання

в) відрекомендувати себе

г) вміння адаптуватися в мовному середовищі

д)толерантне ставлення до думки опонента.

Компетентність саморозвитку й освіти

  1. Здатність до саморегульованого набуття знань та вмінь, самостійного пошуку відповідей на актуальні запитання
  2. Вміння вільно орієнтуватися в різноманітних джерелах інформації та критично аналізувати їх, аналізувати й контролювати власну діяльність
  3. вміння працювати з науковою літературою, досвід написання наукових робіт. Участь у дослідженнях.

Інформаційна компетентність

  1. Уміння учнів обирати потрібні джерела інформації.
  2. Уміння користуватися комп’ютером.
  3. Володіти загальною інформаційною культурою.
  4. Вміння здобувати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел.

Полікультурна компетентність

  1. Повага до традицій , звичаїв рідного народу, релігій.
  2. оволодіння досягненнями культури.
  3. Толерантне ставлення до представників різних расових , культурних та соціальних груп
  4. Досягнення високоморальних, гуманних , духовних цінностей.

Продуктивна творча діяльність

  1. Вміння побачити та сформулювати проблему.
  2. Вміння знаходити нові рішення, діяти в нестандартних ситуаціях.
  3. Активізація творчих здібностей. Реалізація творчого потенціалу учнів.